بلوك AAC

هبلكس | بتن گازي | بتن سبك گازي | بلوك aac | بلوك clc | بلوك naac

بلوك AAC

۳۶ بازديد

بلوك AAC به نوعي از بتن سبك متخلخل گفته مي‌شود كه در ساختمان سازي به كار مي‌رود. وزن پايين بلوك AAC در كنار عايق حرارتي بودن بلوك AAC دليل اصلي استفاده از بلوك AAC در ساختمان سازي است. بلوك AAC با نام اصلي بتن هوادار اتوكلاو شده از بتن‌هاي قديمي اتوكلاو نشده يا بتن NAAC متمايز مي‌شوند. 

 

هر دو بلوك نام برده شده، بلوك متخلخل سبك هستند كه در ساختمان سازي به كار مي‌روند و ويژگي‌هاي مشابهي نيز دارند. ‌ بلوك NAAC به بلوكي گفته مي‌شود كه به روش‌هاي گازي ساخته نشده است. بلوك AAC به روش گازي پخته مي‌شود و پف مي‌كند. بعد از اين مرحله بلوك را مي‌برند و به قطعات مورد نظر در دماي بالاي 200 درجه سانتي گراد استفاده مي‌كنند. وزن مخصوص بلوك AAC از بلوك NAACكمتر است و به همين دليل مقاومت بيشتري دارد.

 

بلوك AAC ويژگي‌هاي زيادي دارد كه كار ساختمان سازي را آسان، سريع و ايمن مي‌كند. به علاوه اين كه ساختمان‌هايي كه با بلوك AAC ساخته شده اند، مقاومت بيشتر و اتلاف انرژي بسيار كمتري دارند.

 

بلوك AAC بلوك‌هاي بزرگي دارد. براي چيدن بلوك‌هاي بلوك AAC به مهارت ويژه اي نياز نيست و كارگران ساده نيز مي‌توانند، به راحتي بلوك‌هاي بلوك AAC را روي همديگر بچينند. به خاطر وزن پايين، به راحتي توسط كارگران حمل مي‌شوند. به خاطر راحتي كار، هزينه كمتري نيز بابت ديوار چيني با بلوك AAC به كارگران پرداخت خواهيد كرد.

 

بلوك AAC به راحتي اره مي‌شود و ميخ در ان به راحتي كوبيده مي‌شود. بنابراين سيم كشي و لوله كشي كردن در ساختمان‌هاي ساخته شده از بلوك AAC تميزتر و سريع تر انجام مي‌شود.

 

اولين ويژگي مهم بلوك AAC ، وزن پايين اين مصالح ساختماني است. وزن ساختمان با بلوك AAC پايين مي‌ايد. بنابر تحقيقات، ساختمان‌هايي كه وزن كمتري دارند، مقاومت بالاتري در مقابل زلزله دارند. به همين دليل استفاده از بلوك AAC در ساختمان‌هاي ضد زلزله در حال افزايش است.

 

اتلاف انرژي در ساختمان‌هايي كه با بلوك AAC ساخته شده اند، بسيار كمتر خواهد بود. بلوك AAC به تنهايي عايق كامل حرارتي است و ميزان زيادي از انرژي توليد شده براي گرما در محيط ساختمان را حفظ مي‌كند.

 

بلوك AAC از پايه ماده سيليس ساخته شده است. به عبارت بهتر بلوك AAC از ماسه سيليسي اسياب شده يا خاكستري بادي توليد شده است. ماده سيليسي عايق مقاوم حرارت است و در مقابل دماي بسيار بالا، خاصيت نسوز دارد. بلوك AAC گرما را به كندي انتقال مي‌دهد و جلوي انتشار و سرايت حريق و اتش سوزي به مكان‌هاي ديگر ساختمان را مي‌گيرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد